M3 E92 na hamowni

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: Maros » pn sty 26, 2009 23:42

Moim zdaniem wynik jest wiarygodny... eMki nigdy do końca mocy nie trzymały. Rzeczywiście 30 km do sporo, ale w porównaniu do takiego RS4 Pabla (36x) to wynik niezły.

Dodatkowo porównanie do tego mojego wykresu jest nie trafione, bo ja mierzyłem auto tuż po zainstalowaniu tej hamowni u Mastersa. Krzysiek jeszcze nie do końca ją ogarniał i przy ok 10 pomiarach do 6000 tys (odcinka jak się przednie koła nie kręcą) różnice w mocy były rzędu 15 KM a to bardzo dużo. Mateushowy pomiar (35x KM ) też jest moim zdaniem nierealny.

Ciekawy jestem ile ten Vpowr Racing zmieni wynik... stawiam na max 3-4 KM wyżej ale to w granicach błędu pomiaru się mieści.

Jeszcze zupełnie inna sprawą jest to, że może ta hamownia rzeczywiście zaniża, to wtedy może ja bym miał te upragnione 500+ :-D

Zrób też tak jak Os_ mówi i załatw sobie pomiar hamownią na koło i porównaj przebieg krzywych.

Podsumowując rozumiem Twoje rozczarowanie, ale sam też zrozumiałem, że nie ważne ile auto ma KM a jak jeździ. Jak się z tym pogodzisz to Ci ulży :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: --==maly==---- » wt sty 27, 2009 00:28

Dokładnie niestety 90% M3 nie trzyma mocy na hamowni a z jazdy wychodzi inaczej.
Są M3 co mają 290KM i jeżdżą tak samo jak te którym wyszło 315KM ciężko to pojąć ale tak jest. Emce trudno na hamowni stworzyć warunki drogowe bo to jednostka wolnossąca przydał by się wielki wentylator.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: SyTy » wt sty 27, 2009 00:34

Najlepiej byłoby pojechać na 2-3 równe auta żeby sprawdzić jaki mają bład na hamowni, bo nie chce mi się wierzyć że tak sobie poustawiają parametry że wszystko zasymulują, no i imo VP Racing nie zmieni diametralnie wyniku.

A tak na marginesie to pojawiłeś się tam bo odczułeś jakiś spadek mocy?
No Fear - No Fun!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: Marcin_Os » wt sty 27, 2009 00:35

tzw. doładowanie dynamiczne odgrywa bardzo dużą rolę. To nie turbo, sprawdź tą hamownie na koło, mi wyszło prawie tyle co w serii, zabrakło 6 KM i doszło 18 Nm.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: --==maly==---- » wt sty 27, 2009 00:38

Marcin_Os pisze:tzw. doładowanie dynamiczne odgrywa bardzo dużą rolę. To nie turbo, sprawdź tą hamownie na koło, mi wyszło prawie tyle co w serii, zabrakło 6 KM i doszło 18 Nm.
Co to za hamownia na koło nie słyszałem o tym gdzie tak z hamować samochód?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: Marcin_Os » wt sty 27, 2009 00:47

--==maly==---- pisze:
Marcin_Os pisze:tzw. doładowanie dynamiczne odgrywa bardzo dużą rolę. To nie turbo, sprawdź tą hamownie na koło, mi wyszło prawie tyle co w serii, zabrakło 6 KM i doszło 18 Nm.
Co to za hamownia na koło nie słyszałem o tym gdzie tak z hamować samochód?
http://hamownia.win.pl/h/h_przen.htm
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: --==maly==---- » wt sty 27, 2009 01:08

Ciekawe czy ktoś w Warszawie tego używa

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: Marcin_Os » wt sty 27, 2009 01:16

Używają lub używali na Mineralnej i chyba w TomaRacing też mają.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: --==maly==---- » wt sty 27, 2009 01:23

Dzięki Marcin musze się zainteresować.

matej
Posty: 76
Rejestracja: sob maja 31, 2008 08:15
Lokalizacja: Wawa

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: matej » wt sty 27, 2009 11:34

SyTy pisze:A tak na marginesie to pojawiłeś się tam bo odczułeś jakiś spadek mocy?
Pojechałem bo kolega odbierał tam auto po programie, więc przy okazji było. Spadku/braku mocy raczej nie czułem, chociaż nie jeździłem inną m3 e92 więc ciężko się odnieść.

Pomysł z hamownią na koło, swoją drogą, pewnie wykorzystam.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: Venom » wt sty 27, 2009 22:39

O specyfice pomiarow na hamowniach i ich dokladnosc juz bylo na wielu forach. Nie ma sie nad czym rowodzic bo temat byl juz maglowany wiele razy. Mysle ze nie ma sie co tym za bardzo przejmowac poki masz wynik tylko z jednego urzadzenia. Zrob inne pomiary i jezeli wtedy wyjedzie porownywalnie (rownie nisko) to bedzie sie czym martwiec.

Wiele czynnikow ma tu wplyw. Ja tam wierze tylko w to co mam na hamulcu w warunkach ustalonych (hamownia silnikowa)... Kiedys widzialem porownanie 2 wykresow z 2 roznych hamowni (jedna podwoziowa, druga drogowa) i nie moglem uwierzyc jak wielkie moga byc roznice :) Ta druga jest zdecydowanie dla tuningowcow - daje bardziej optymistyczne wyniki :)

P.S.Nie jestem do nikogo wrogo nastawiony ale jak widze wykresy jakie oferuja te hamownie to mi sie az slabo robi... Myslec mi sie nie chce jak wyglada pomiar - skoro wykres ma tak mizerna forme... :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: kostek_ja » śr sty 28, 2009 00:49

Ja bym jeszcze zauważył że dla silnika wolnossącego bardzo istotna jest też pogoda. Ciśnienie atmosferyczne im niższe tym silnik słabszy. Temperatura też ma znaczenie chociaż już mniejsze.

Więc może jakby to wszystko zsumować i dobrać najlepsze warunki atmosferyczne + paliwo + doładowanie dynamiczne (hamownia na koło) to i może tych 420 kucyków by się uzbierało.
MaRoS pisze:Jeszcze zupełnie inna sprawą jest to, że może ta hamownia rzeczywiście zaniża, to wtedy może ja bym miał te upragnione 500+ :-D
A ile ci wyszło?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: Venom » śr sty 28, 2009 09:54

kostek_ja pisze:Ja bym jeszcze zauważył że dla silnika wolnossącego bardzo istotna jest też pogoda. Ciśnienie atmosferyczne im niższe tym silnik słabszy. Temperatura też ma znaczenie chociaż już mniejsze.
A ja mysle ze od tego sa korekcje (odpowiednie wzory przeliczeniowe) aby sprowadzic kazde warunki pomiarowe do warunkow normalnych. Inaczej porownywanie jakichkolwiek wynikow mijaloby sie z celem.
Jesli chodzi o temperature to ma wiekszy wplyw niz cisnienie (nawet w silniku N/A).

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: tom_kulturysci » śr sty 28, 2009 10:56

[quote="kostek_ja"]Ja bym jeszcze zauważył że dla silnika wolnossącego bardzo istotna jest też pogoda. Ciśnienie atmosferyczne im niższe tym silnik słabszy. Temperatura też ma znaczenie chociaż już mniejsze.[quote]


bez przesady, nie aż ponad 30 koni...

p.s. ja pomiar też robiłem przy takich warunkach na benzynie 98 i wyszlo normalnie prawie... 6 koni mniej niz przewiduje fabryka

Okruch
Posty: 17
Rejestracja: śr lut 11, 2009 19:42
Lokalizacja: WWA

Re: M3 E92 na hamowni

Post autor: Okruch » śr lut 11, 2009 20:06

Ja hamowałem swoje M5 e60 na 99 vpover i wyszło 502 i 500NM ale juz przy drogim pomiarze było tylko 485KM.Pomiary były u mastersa i rozmawialem z Krzyskiem i Markiem ze tesamochody sa strasznie podatne na temperature zasysanego powietrza.Marek wgrał mi probram taki sam jak wgrywali na Litwie i w Nieczech i tam wychodziło 535KM a na przykład u mnie po tym programie nic sie nie zadziało ale samochód wyraznie zaczoł lepiej jedzic i bez problemu osiaga 330:)

ODPOWIEDZ